Close

NAGYNÉ PINTÉR JOLÁN

a Gulágokban Elpusztultak Emlékének Megörökítésére Alapítvány alelnöke
Nagyné Pintér Jolán

SZAKMAI PÁLYAFUTÁSA:

1971-ben érettségizett a budapesti Kossuth Zsuzsanna Egészségügyi Szakközépiskolában. Orvosi egyetemre szeretett volna felvételezni, de a Gulagot megjárt szülei miatt nem vették fel. Az egyetem laborjában dolgozott egy évet, majd az ismételt és sikertelen orvosi egyetemi felvételit követően a Vendéglátóipari Főiskolára jelentkezett. 1979-ben végezte el a Főiskolát és a fővárosi Thermál Szálló gyógyászati részlegén kezdett el dolgozni. Időközben megszületett fia és lánya, majd később férjével saját vendéglátó üzletet nyitottak Újpesten.

Családja életét végigkísérte a Gulag tehertétele. Részese lehetett– Édesanyja mellett – annak a folyamatnak, ahogy a rendszerváltoztatást követően Édesanyjáék megalapították a Gulag Alapítványt és felavatták a világ első Gulag-emlékművét, Budapesten. Édesapja 1996-ban hunyt el, Édesanyja 2007-ben távozott az élők sorából. Haláluk után átvette a Gulag Alapítvány vezetését, majd a 2015-2017-es Gulag-Gupvi emlékévek során aktívan bekapcsolódott a Gulag-emlékezetpolitikába. Rendszeres, határokon átnyúló tevékenységével leginkább a fiatal generáció számára szeretné elmondani a Gulag szomorú történetét, okulásképp a jövőre nézve.

WOMEN'S HOUSE PROJECT

Sanja Iveković

Workshop, multimedia installation, media work

1998 – work in progress

Women's House Project workshop BAK, Utrecht 2009 -048

ABOUT THE PROJECT

The Women's House project started in 1998. Conceived by artist Sanja Iveković it is an international collaboration project realized as site specific installations and printed materials (texts, postcards, posters, etc). On occasions the project is also presented to the public through press conferences and video screenings.

The first phase of the project consists of establishing a contact with the local shelter for abused women where artist conducts a workshop in close collaboration with the women living in the shelter. During the workshop casts of the faces of the women are produced along with short life stories written by the woman themselves. The women's «masks» and texts are then installed according to the artist's concept of the installation in a specific exhibition space.

Women's House, Workshop, BAK, Utrecht,2008
Women's House, installation, Kunstverein Cologne,2006_lowres

So far the collaboration has been made with The Autonomous House in Zagreb, The Fraenhaus in Luxembourg, The Bangkok Emergency Home in Bangkok, Safe House in Peje, Kosova, Casa per le donne in Genova, The Center for Women and Children in Belgrade, Vie-Ja in Utrecht and Mor Cati in Istanbul.