Close

ANDRÁS EDIT

művészettörténész, műkritikus
András Edit

BEOSZTÁSA:

az MTA BK Művészettörténeti Intézet szenior kutatója, a CEU történelem tanszék vendégprofesszora

KUTATÁSI TERÜLETE:

Kelet-és közép-európai, ill. amerikai modern és kortárs művészet, művészetelmélet; köztéri és társadalmilag elkötelezett művészet, nemi szerepek, posztszocializmus és nacionalizmus a kortárs művészetben

TUDOMÁNYOS TEVÉKENYSÉGEI:

1997–1998-ban Fulbright ösztöndíjas a New York University-n, művészeti folyóiratok New York-i tudósítója. Rendszeresen publikál hazai és nemzetközi folyóiratokban (Artmargins, e-flux, Idea, Third text, springerin), kiadványokban, katalógusokban. Számos nemzetközi konferencián és workshopon vett részt meghívott előadóként. Nemzetközi projektek vezetője és résztvevője. A Gender Check: Femininity and Masculinity in the Art of Eastern Europe (MUMOK, Bécs, 2008–2009) tanácsadója és kutatója. AResearch and Academic Program at the Clark Art Institute (Williamstown, Massachusetts) Writing Art History in Eastern-Central Europe projekt magyar tagja (2010–2011). A Piotr Piotrowski Research Center (Poznan) és az Artmargins tanácsadói testületének tagja.

PUBLIKÁCIÓI:

A Kulturális átöltözés. Művészet a szocializmus romjain című könyv szerzője (2009), Képzeletbeli határátlépések kötete előkészületben. A Transitland. Video Art from Central and Eastern Europe 1989–2009 antológia (2009) szerkesztője. A Privát Nacionalizmus EU-s project elméleti szakembere, a Képzelt közösségek, magánképzetek. Privát Nacionalizmus Budapest kurátora, a Visualizing the Nation konferencia szervezője (2015). A Universal Hospitality (Bécs, 2016, Prága, 2017) társkurátora.

http://editandras.arthistorian.hu

WOMEN'S HOUSE PROJECT

Sanja Iveković

Workshop, multimedia installation, media work

1998 – work in progress

Women's House Project workshop BAK, Utrecht 2009 -048

ABOUT THE PROJECT

The Women's House project started in 1998. Conceived by artist Sanja Iveković it is an international collaboration project realized as site specific installations and printed materials (texts, postcards, posters, etc). On occasions the project is also presented to the public through press conferences and video screenings.

The first phase of the project consists of establishing a contact with the local shelter for abused women where artist conducts a workshop in close collaboration with the women living in the shelter. During the workshop casts of the faces of the women are produced along with short life stories written by the woman themselves. The women's «masks» and texts are then installed according to the artist's concept of the installation in a specific exhibition space.

Women's House, Workshop, BAK, Utrecht,2008
Women's House, installation, Kunstverein Cologne,2006_lowres

So far the collaboration has been made with The Autonomous House in Zagreb, The Fraenhaus in Luxembourg, The Bangkok Emergency Home in Bangkok, Safe House in Peje, Kosova, Casa per le donne in Genova, The Center for Women and Children in Belgrade, Vie-Ja in Utrecht and Mor Cati in Istanbul.